Polska – nasza Ojczyzna:
utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania, poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska, utrwalenie świadomości bycia Polakiem, poznanie hymnu i symboli Polski, zapoznanie z pojęciem i budową drzewa genealogicznego, rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych członków rodziny, uczestniczenie w zabawach ruchowych, doskonalenie sprawności manualnej, nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych;
Preludium deszczowe:
klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy, branie udziału w eksperymentach, nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych, zdobywanie wiedzy na temat deszczu, poznawanie właściwości wody, nazywanie różnych rodzajów deszczu, uwrażliwianie się na różne elementy muzyki, nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia, nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku, nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni, śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem;
O uczuciach rozmawiamy bo nastroje różne mamy:
budowanie obrazu własnego „ja”, rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami, wyrażanie emocji za pomocą mimiki, rozpoznawanie emocji osób na zdjęciach, przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw, rozumienie znaczenia pojęcia „marzenia”, wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi, komunikowanie się z dziećmi i dorosłym w sposób werbalny i niewerbalny;
Las szumi jesiennie, już robi się sennie:
wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody, zwrócenie uwagi dzieci
na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni (mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka), bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej, wdrażanie
do poszanowania przyrody, uczestniczenie w zabawach ruchowych, rozwijanie sprawności manualnej;