PODRÓŻ DO AFRYKI

Wybraliśmy się na kontytnent afrykański samolotem. 
Zajęliśmy odpowiednie miejsca zgodnie z liczbami na biletach i przy dźwiękach piosenki: "Ramaya" znaleźliśmy się na afrykańskim lądzie. 

Wybraliśmy się na safari, oglądaliśmy zwierzęta przez lornetki i robiliśmy im zdjęcia.

Poznaliśmy również rosnące tam rośliny i skosztowaliśmy je.

Smakowały wybornie!

Poznaliśmy życie mieszkańców.

Wystukiwaliśmy rytm na instrumentach afrykańskich 

oraz wykonaliśmy układ ruchowy do tańca; "Baba".

Zobaczyliśmy jak wygląda biżuteria noszona przez Masajów, 

co zachęciło nas do wykonania własnych bransoletek według podanych kodów.

PRACA PLASTYCZNA: "KOTY"

uzupełnianie obrazka pastelami

DZIEŃ KOTA  U POMARAŃCZOWYCH SMOKÓW

 

KARNAWAŁOWY BAL 

PRACA PLASTYCZNA: "KARNAWAŁOWE KOTYLIONY"

ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Kochana Babciu i Kochany Dziadku!

życzę Wam:

100 lat do tańca ochoty,

100 lat chęci na psoty,

100 lat fizycznej sprawności

i 100 lat mojej miłości!

Z okazji Waszego Święta śpiewaliśmy dla Was piosenkę

pt. "Życzenia dla Babci i Dziadka":

Dziś dla naszej babci zaśpiewamy tak:
„La, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Niech nasza piosenka wielką radość da,
la, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Twój wnuczek i wnuczka śpiewają z całych sił,
la, la, la, la, la, la, sto lat nam żyj!
Wszystkiego najlepszego,
dużo zdrowia i wiele radości życzymy ci!”.

Dla naszego dziadka zaśpiewamy tak:
„La, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Niech nasza piosenka wielką radość da,
la, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Twój wnuczek i wnuczka śpiewają z całych sił,
la, la, la, la, la, la sto lat nam żyj!

Wszystkiego najlepszego,
dużo zdrowia i wiele radości życzymy ci!”.

z akompaniamentam perkusyjnym.

Zrobiliśmy dla Was niespodzianki:

PRACA PLASTYCZNA: "ZIMOWY PEJZAŻ"

 

21 GRUDNIA – WITAMY KOLĘDNIKÓW 

Naszą grupę odwiedzili ubrani w tradycyjne stroje kolędnicy z gr. V z szopką i gwiazdą betlejemską.

PRACA PLASTYCZNA: "GAŁĄZKA CHOINKOWA"

18 GRUDNIA – WARSZTATY ŚWIĄTECZNE I UROCZYSTY OBIAD WIGILIJNY

Tego dnia wykonywaliśmy ozdobę świąteczną: kolorowaliśmy pisakami drewnianą postać św. Mikołaja i bomkę,

obsypywaliśmy brokatem i wiórkami oraz ustawialiśmy na stojaku.

Następnie składaliśmy sobie życzenia świąteczne, zjedliśmy przy wspólnym, pięknie udekorowanym stole obiad wigilijny przy melodiach kolęd

i śpiewaliśmy kolędy wykonując do nich instrumentację perkusyjną.

CZEKAMY NA WIZYTĘ ŚW. MIKOŁAJA

7 grudnia odwiedził nas, zaglądając przez okno św. Mikołaj i  zostawił wspaniałe prezenty.

Zdążyliśmy zaśpiewać mu specjalnie przygotowaną dla niego piosenkę i podziękować za niespodzianki.

PRACA PLASTYCZNA: "MIKOŁAJ"

16 LISTOPADA – ŚWIĘTO PATRONA NASZEGO PRZEDSZKOLA – KSIĘCIA KRAKA

Na początku powitała nas melodia, którą od razu rozpoznaliśmy – był to hejnał mariacki.
Następnie odpowiadaliśmy na pytania:

– W jakim mieście można usłyszeć ten hejnał? (w Krakowie)
– Kto wie, na jakim instrumencie został zagrany ten utwór? (trąbka).

Potem rozpoznawaliśmy przedstawione na ilustracjach zabytki Krakowa: 
kościół Mariacki, rynek krakowski z Sukiennicami, Wawel, Barbakan oraz postać smok wawelski i trąbkę.

Następnie obejrzeliśmy film przedstawiający legendę o smoku wawelskim.

Odpowiadaliśmy na pytania dot. treści legendy: Kto wystąpił w legendzie? • Co się stało? • W jakim
mieście wydarzyła się ta historia? • Jak zachowały się postaci? • Jaki był smok – dobry czy zły?
• Kto uratował Kraków? • Jaki był szewczyk? • Co zrobił? • Jak postąpił? itd.

Potem sami próbowaliśmy odgrywać sceny z filmu.

Naśladowaliśmy odgłosy wydawane przez smoka (zabawa dźwiękonaśladowcza – ćwiczenia aparatu mowy):
• ryczymy jak zły smok;
• śmiejemy się jak smok zadowolony;
• mlaskamy jak jedzący smok;
• chłepczemy wodę – jak robiłby to smok;
• ziejemy ogniem.

Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną – wykonaliśmy postać smoka wawelskiego

techniką origami z kołą.

PRACA PLASTYCZNA: "SMOK WAWELSKI"

ŚWIĘTUJEMY 102 ROCZNICĘ ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI

– Rozmowa nt. niepoległości Polski inspirowana wysłuchaniem opowiadania

A. Borowieckiej pt. "Moja niepodległa ojczyzna"

– "W jaki sposób świętujemy 11 listopada?" – rozmowa w oparciu o ilustracje

– Wykonywanie kokardek w barwach narodowych.

– Zabawa muzyczno-rytmiczna pt. "Defilada".

– Śpiewanie hymnu narodowego, machanie chorągiewkami.

– Wykonywanie pracy plastycznej: "Polska – moja ojczyzna".

 

PRACA PLASTYCZNA: "KROPLA WODY"

– wyklejanie sylwety kropli kawałkami papieru,

– doklejanie oczów, ust,

– dorysowywanie rąk, nóg i innych elemantów według własnej inwencji

ZAJĘCIA Z ZAKRESU PROGRAMOWANIA 28.10.2020

UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI DNIA NAUCZYCIELA W GRUPIE POMARAŃCZOWYCH SMOKÓW

1. Recytacja wiersza pt. "Dziękujemy" (sł. Anna Bomba)

Dziś jest Dzień Nauczycieli.
Wręczymy im kosz z kwiatami,
dziękując za ich starania,
za to, że zawsze są z nami.

Zrobimy porządek w sali,
nawet na półkach z bajkami,
dziękując nauczycielom
za to, że bawią się z nami.

Podarujemy laurki
z pięknymi serduszkami,
dziękując nauczycielom,
że opiekują się nami.

Śpiewanie piosenki: "Serce na dłoni" (sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski) z ilustracją ruchową.


Kto ma serce na dłoni?
Kto smuteczki przegoni?
Kto życzliwie wysłucha,
miło szepnie do ucha?
Ref. Wspaniali nauczyciele,
z wami świętujemy.
Z kwiatami i życzeniami
do was dziś idziemy. /×2


Kto wybryki wybacza?
Kto przyjaźnią otacza?
Kto doradza i wspiera,
na wycieczki zabiera?
Ref. Wspaniali nauczyciele… /×2

Wykonanie wspólnej laurki i zawieszenie na tablicy w galerii w szatni

Poczęstunek słodkościami.

PRACA PLASTYCZNA: "ZNAKI DROGOWE"

– malowanie znaków farbą plakatową,

– wyklejanie strzałek i innych elementów znaków kuleczkami bibuły

PRÓBNA EWAKUACJA POMARAŃCZOWYCH SMOKÓW

Dnia 6 października odbyła się w naszej grupie próbna ewakuacja. 

Dzieci dowiedziały się co to jest gaśnica, koc gaśniczy i hydrant oraz do czego służą. 

Spacerując po przedszkolu dzieci poznały znaczenie znaków ewakuacyjnych wiszących na ścianach, zaobserwowały, ile jest wyjść z budynku, gdzie wiszą gaśnice 

oraz gdzie znajduje się hydrant. Na podstawie obrazków dowiedziały się jak należy zachować się podczas ewakuacji.

Gdy usłyszały sygnał alarmu spisały się więc na medal – wyszły za nauczycielką przez wyjście awaryjne na chodnik przed salą.

 

 

 

 

PRACA PLASTYCZNA: "KAPELUSZ PANI JESIENI"

WITAMY JESIEŃ. POMARAŃCZOWE SMOKI.

  

Recytacja wiersza  "Jesienne powitanie" Ewy Stadtmüller z ilustracją ruchową
Witaj, poro kolorowa, ruda, złota, purpurowa…
dzieci wykonują gest ukłonu prawą,
a następnie lewą dłonią
Poro słodko-owocowa i warzywna, i grzybowa.
odliczają na palcach do trzech
Każdy liść twój szeleszczący cudnie się w słoneczku mieni.
pocierają wnętrzem jednej dłoni o wnętrze drugiej,
a następnie unoszą dłonie ponad głowę
i poruszają palcami

Kosze skarbów nam przynosisz… Witaj, witaj nam, jesieni!
łączą dłonie „w koszyczek”,
a następnie machają na powitanie dłonią

Ilustracja ruchowa piosenki pt. „Jesień jak zaczarowana” oraz gra na instrumentach:
Dzieci stoją w trzech grupach. Każda otrzymuje
inne instrumenty: trójkąty, janczary i marakasy. W trakcie
utworu nauczyciel wciela się w rolę dyrygenta i wskazuje
grupę, która wygrywa rytm piosenki, jednocześnie śpiewając.
Przedszkolaki wygrywają rytm na instrumentach zgodnie z opisem:
A uderzają rytmicznie w trójkąty muzyczne;
B potrząsają janczarami w rytmie utworu;
C potrząsają marakasami w rytmie utworu;
D grają na wszystkich instrumentach w rytmie utworu.
Jesień jak zaczarowana
(sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski)
Deszcz jesienny cicho pada – szu, szu, szu, A
dzieciom bajki opowiada – tu, tu, tu. B
O parapet sennie puka – tak, tak, tak C
i promieni słońca szuka – ach, ach, ach. D
Jesień jak zaczarowana
płata figle już od rana.
Liście wolno opadają – szu, szu, szu, A
miękki dywan układają – tu, tu, tu. B
Nagle słońce się zjawiło – tak, tak, tak, C
deszcz jesienny osuszyło – ach, ach, ach. D
Jesień jak zaczarowana
płata figle już od rana.
Babie lato nitki plącze – szu, szu, szu, A
z wiatrem tańczy też pajączek – tu, tu, tu. B
Jesień taka zamyślona – tak, tak, tak, C
szalem z listków przystrojona – ach, ach, ach. D
Jesień jak zaczarowana
płata figle już od rana.

                          Jesienne kolorowanki

                       Kapelusz Pani Jesieni

 

DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA. POMARAŃCZOWE SMOKI.

Zasady naszej grupy

Nasze niespodzianki

W piątek 18 września obchodziliśmy w naszej grupie Dzień Przedszkolaka.

Recytowaliśmy wiersz:

To my – wesołe przedszkolaki,

dziewczynki i chłopaki.

Razem się świetnie bawimy.

Do pomarańczowych Smoków chodzimy!

Bawiliśmy się przy utworach muzycznych:

– Kaczuszki,

– Krasnoludek,

– Dwóm tańczyć się zachciało.

Tańczyliśmy przy piosence: „Czy chudzi, czy grubi”

Dzieci naśladowały treść piosenki ruchem, refren stojąc w kole, a zwrotki
stojąc w parze naprzeciw siebie:
Czy chudzi, czy grubi,
czy mali, czy duzi,
wszyscy lubią bawić się, się, się.
Więc kto jest tu razem z nami
niech dobierze się parami
i niechaj weseli się.

• Nosek do noska x2 mrugają oczka raz, dwa, trzy.
• A teraz buźka x2 słuchają uszka raz, dwa, trzy.
• Ręka do ręki x2 i ukłon piękny raz, dwa, trzy.
• Noga do nogi x2 wystają rogi raz, dwa, trzy.

Następnie grały na instrumentach perkusyjnych: bębenkach, trąbkach i trókątach

do piosenki pt. "Wesoło grają przedszkolacy".

Każde dziecko otrzymało niespodziankę wykonaną ze skręconego balonika.

 

Praca plastyczna pt. "To my – Pomarańczowe Smoki"

 

Szanowni Rodzice,

25 maja 2018 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych (RODO). Samorządowe Przedszkole Nr 135 im. Księcia Kraka w Krakowie, szanując prawo do prywatności Rodziców, Opiekunów Prawnych i Państwa dzieci, podejmuje działania mające na celu zabezpieczenie  danych osobowych przy równoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu świadczonych przez nas usług. W związku z tym wprowadzamy zmiany w funkcjonowaniu przedszkolnej strony internetowej, w szczególności w zakresie zamieszczania właściwych informacji i zdjęć w przedszkolnej Galerii.

                                                                                    Z poważaniem

                                                                                   Jolanta Gorlewicz-Bąk
                                                                                   Dyrektor Samorządowego Przedszkola Nr 135 im. Księcia Kraka
                                                                                   w Krakowie