PODRÓŻ DO AFRYKI
Wybraliśmy się na kontytnent afrykański samolotem.
Zajęliśmy odpowiednie miejsca zgodnie z liczbami na biletach i przy dźwiękach piosenki: "Ramaya" znaleźliśmy się na afrykańskim lądzie.
Wybraliśmy się na safari, oglądaliśmy zwierzęta przez lornetki i robiliśmy im zdjęcia.
Poznaliśmy również rosnące tam rośliny i skosztowaliśmy je.
Smakowały wybornie!
Poznaliśmy życie mieszkańców.
Wystukiwaliśmy rytm na instrumentach afrykańskich
oraz wykonaliśmy układ ruchowy do tańca; "Baba".
Zobaczyliśmy jak wygląda biżuteria noszona przez Masajów,
co zachęciło nas do wykonania własnych bransoletek według podanych kodów.
PRACA PLASTYCZNA: "KOTY"
uzupełnianie obrazka pastelami
DZIEŃ KOTA U POMARAŃCZOWYCH SMOKÓW
KARNAWAŁOWY BAL
PRACA PLASTYCZNA: "KARNAWAŁOWE KOTYLIONY"
ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Kochana Babciu i Kochany Dziadku!
życzę Wam:
100 lat do tańca ochoty,
100 lat chęci na psoty,
100 lat fizycznej sprawności
i 100 lat mojej miłości!
Z okazji Waszego Święta śpiewaliśmy dla Was piosenkę
pt. "Życzenia dla Babci i Dziadka":
Dziś dla naszej babci zaśpiewamy tak:
„La, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Niech nasza piosenka wielką radość da,
la, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Twój wnuczek i wnuczka śpiewają z całych sił,
la, la, la, la, la, la, sto lat nam żyj!
Wszystkiego najlepszego,
dużo zdrowia i wiele radości życzymy ci!”.
Dla naszego dziadka zaśpiewamy tak:
„La, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Niech nasza piosenka wielką radość da,
la, la, la, la, la, la, żyj nam sto lat!
Twój wnuczek i wnuczka śpiewają z całych sił,
la, la, la, la, la, la sto lat nam żyj!
Wszystkiego najlepszego,
dużo zdrowia i wiele radości życzymy ci!”.
z akompaniamentam perkusyjnym.
Zrobiliśmy dla Was niespodzianki:
PRACA PLASTYCZNA: "ZIMOWY PEJZAŻ"
21 GRUDNIA – WITAMY KOLĘDNIKÓW
Naszą grupę odwiedzili ubrani w tradycyjne stroje kolędnicy z gr. V z szopką i gwiazdą betlejemską.
PRACA PLASTYCZNA: "GAŁĄZKA CHOINKOWA"
18 GRUDNIA – WARSZTATY ŚWIĄTECZNE I UROCZYSTY OBIAD WIGILIJNY
Tego dnia wykonywaliśmy ozdobę świąteczną: kolorowaliśmy pisakami drewnianą postać św. Mikołaja i bomkę,
obsypywaliśmy brokatem i wiórkami oraz ustawialiśmy na stojaku.
Następnie składaliśmy sobie życzenia świąteczne, zjedliśmy przy wspólnym, pięknie udekorowanym stole obiad wigilijny przy melodiach kolęd
i śpiewaliśmy kolędy wykonując do nich instrumentację perkusyjną.
CZEKAMY NA WIZYTĘ ŚW. MIKOŁAJA
7 grudnia odwiedził nas, zaglądając przez okno św. Mikołaj i zostawił wspaniałe prezenty.
Zdążyliśmy zaśpiewać mu specjalnie przygotowaną dla niego piosenkę i podziękować za niespodzianki.
PRACA PLASTYCZNA: "MIKOŁAJ"
16 LISTOPADA – ŚWIĘTO PATRONA NASZEGO PRZEDSZKOLA – KSIĘCIA KRAKA
Na początku powitała nas melodia, którą od razu rozpoznaliśmy – był to hejnał mariacki.
Następnie odpowiadaliśmy na pytania:
– W jakim mieście można usłyszeć ten hejnał? (w Krakowie)
– Kto wie, na jakim instrumencie został zagrany ten utwór? (trąbka).
Potem rozpoznawaliśmy przedstawione na ilustracjach zabytki Krakowa:
kościół Mariacki, rynek krakowski z Sukiennicami, Wawel, Barbakan oraz postać smok wawelski i trąbkę.
Następnie obejrzeliśmy film przedstawiający legendę o smoku wawelskim.
Odpowiadaliśmy na pytania dot. treści legendy: Kto wystąpił w legendzie? • Co się stało? • W jakim
mieście wydarzyła się ta historia? • Jak zachowały się postaci? • Jaki był smok – dobry czy zły?
• Kto uratował Kraków? • Jaki był szewczyk? • Co zrobił? • Jak postąpił? itd.
Potem sami próbowaliśmy odgrywać sceny z filmu.
Naśladowaliśmy odgłosy wydawane przez smoka (zabawa dźwiękonaśladowcza – ćwiczenia aparatu mowy):
• ryczymy jak zły smok;
• śmiejemy się jak smok zadowolony;
• mlaskamy jak jedzący smok;
• chłepczemy wodę – jak robiłby to smok;
• ziejemy ogniem.
Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną – wykonaliśmy postać smoka wawelskiego
techniką origami z kołą.
PRACA PLASTYCZNA: "SMOK WAWELSKI"
ŚWIĘTUJEMY 102 ROCZNICĘ ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
– Rozmowa nt. niepoległości Polski inspirowana wysłuchaniem opowiadania
A. Borowieckiej pt. "Moja niepodległa ojczyzna"
– "W jaki sposób świętujemy 11 listopada?" – rozmowa w oparciu o ilustracje
– Wykonywanie kokardek w barwach narodowych.
– Zabawa muzyczno-rytmiczna pt. "Defilada".
– Śpiewanie hymnu narodowego, machanie chorągiewkami.
– Wykonywanie pracy plastycznej: "Polska – moja ojczyzna".
PRACA PLASTYCZNA: "KROPLA WODY"
– wyklejanie sylwety kropli kawałkami papieru,
– doklejanie oczów, ust,
– dorysowywanie rąk, nóg i innych elemantów według własnej inwencji
ZAJĘCIA Z ZAKRESU PROGRAMOWANIA 28.10.2020
UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI DNIA NAUCZYCIELA W GRUPIE POMARAŃCZOWYCH SMOKÓW
1. Recytacja wiersza pt. "Dziękujemy" (sł. Anna Bomba)
Dziś jest Dzień Nauczycieli.
Wręczymy im kosz z kwiatami,
dziękując za ich starania,
za to, że zawsze są z nami.
Zrobimy porządek w sali,
nawet na półkach z bajkami,
dziękując nauczycielom
za to, że bawią się z nami.
Podarujemy laurki
z pięknymi serduszkami,
dziękując nauczycielom,
że opiekują się nami.
Śpiewanie piosenki: "Serce na dłoni" (sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski) z ilustracją ruchową.
Kto ma serce na dłoni?
Kto smuteczki przegoni?
Kto życzliwie wysłucha,
miło szepnie do ucha?
Ref. Wspaniali nauczyciele,
z wami świętujemy.
Z kwiatami i życzeniami
do was dziś idziemy. /×2
Kto wybryki wybacza?
Kto przyjaźnią otacza?
Kto doradza i wspiera,
na wycieczki zabiera?
Ref. Wspaniali nauczyciele… /×2
Wykonanie wspólnej laurki i zawieszenie na tablicy w galerii w szatni
Poczęstunek słodkościami.
PRACA PLASTYCZNA: "ZNAKI DROGOWE"
– malowanie znaków farbą plakatową,
– wyklejanie strzałek i innych elementów znaków kuleczkami bibuły
PRÓBNA EWAKUACJA POMARAŃCZOWYCH SMOKÓW
Dnia 6 października odbyła się w naszej grupie próbna ewakuacja.
Dzieci dowiedziały się co to jest gaśnica, koc gaśniczy i hydrant oraz do czego służą.
Spacerując po przedszkolu dzieci poznały znaczenie znaków ewakuacyjnych wiszących na ścianach, zaobserwowały, ile jest wyjść z budynku, gdzie wiszą gaśnice
oraz gdzie znajduje się hydrant. Na podstawie obrazków dowiedziały się jak należy zachować się podczas ewakuacji.
Gdy usłyszały sygnał alarmu spisały się więc na medal – wyszły za nauczycielką przez wyjście awaryjne na chodnik przed salą.
PRACA PLASTYCZNA: "KAPELUSZ PANI JESIENI"
WITAMY JESIEŃ. POMARAŃCZOWE SMOKI.
Recytacja wiersza "Jesienne powitanie" Ewy Stadtmüller z ilustracją ruchową
Witaj, poro kolorowa, ruda, złota, purpurowa…
dzieci wykonują gest ukłonu prawą,
a następnie lewą dłonią
Poro słodko-owocowa i warzywna, i grzybowa.
odliczają na palcach do trzech
Każdy liść twój szeleszczący cudnie się w słoneczku mieni.
pocierają wnętrzem jednej dłoni o wnętrze drugiej,
a następnie unoszą dłonie ponad głowę
i poruszają palcami
Kosze skarbów nam przynosisz… Witaj, witaj nam, jesieni!
łączą dłonie „w koszyczek”,
a następnie machają na powitanie dłonią
Ilustracja ruchowa piosenki pt. „Jesień jak zaczarowana” oraz gra na instrumentach:
Dzieci stoją w trzech grupach. Każda otrzymuje
inne instrumenty: trójkąty, janczary i marakasy. W trakcie
utworu nauczyciel wciela się w rolę dyrygenta i wskazuje
grupę, która wygrywa rytm piosenki, jednocześnie śpiewając.
Przedszkolaki wygrywają rytm na instrumentach zgodnie z opisem:
A uderzają rytmicznie w trójkąty muzyczne;
B potrząsają janczarami w rytmie utworu;
C potrząsają marakasami w rytmie utworu;
D grają na wszystkich instrumentach w rytmie utworu.
Jesień jak zaczarowana
(sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski)
Deszcz jesienny cicho pada – szu, szu, szu, A
dzieciom bajki opowiada – tu, tu, tu. B
O parapet sennie puka – tak, tak, tak C
i promieni słońca szuka – ach, ach, ach. D
Jesień jak zaczarowana
płata figle już od rana.
Liście wolno opadają – szu, szu, szu, A
miękki dywan układają – tu, tu, tu. B
Nagle słońce się zjawiło – tak, tak, tak, C
deszcz jesienny osuszyło – ach, ach, ach. D
Jesień jak zaczarowana
płata figle już od rana.
Babie lato nitki plącze – szu, szu, szu, A
z wiatrem tańczy też pajączek – tu, tu, tu. B
Jesień taka zamyślona – tak, tak, tak, C
szalem z listków przystrojona – ach, ach, ach. D
Jesień jak zaczarowana
płata figle już od rana.
Jesienne kolorowanki
Kapelusz Pani Jesieni
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA. POMARAŃCZOWE SMOKI.
Zasady naszej grupy
Nasze niespodzianki
W piątek 18 września obchodziliśmy w naszej grupie Dzień Przedszkolaka.
Recytowaliśmy wiersz:
To my – wesołe przedszkolaki,
dziewczynki i chłopaki.
Razem się świetnie bawimy.
Do pomarańczowych Smoków chodzimy!
Bawiliśmy się przy utworach muzycznych:
– Kaczuszki,
– Krasnoludek,
– Dwóm tańczyć się zachciało.
Tańczyliśmy przy piosence: „Czy chudzi, czy grubi”
Dzieci naśladowały treść piosenki ruchem, refren stojąc w kole, a zwrotki
stojąc w parze naprzeciw siebie:
Czy chudzi, czy grubi,
czy mali, czy duzi,
wszyscy lubią bawić się, się, się.
Więc kto jest tu razem z nami
niech dobierze się parami
i niechaj weseli się.
• Nosek do noska x2 mrugają oczka raz, dwa, trzy.
• A teraz buźka x2 słuchają uszka raz, dwa, trzy.
• Ręka do ręki x2 i ukłon piękny raz, dwa, trzy.
• Noga do nogi x2 wystają rogi raz, dwa, trzy.
Następnie grały na instrumentach perkusyjnych: bębenkach, trąbkach i trókątach
do piosenki pt. "Wesoło grają przedszkolacy".
Każde dziecko otrzymało niespodziankę wykonaną ze skręconego balonika.
Praca plastyczna pt. "To my – Pomarańczowe Smoki"
Szanowni Rodzice,
25 maja 2018 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych (RODO). Samorządowe Przedszkole Nr 135 im. Księcia Kraka w Krakowie, szanując prawo do prywatności Rodziców, Opiekunów Prawnych i Państwa dzieci, podejmuje działania mające na celu zabezpieczenie danych osobowych przy równoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu świadczonych przez nas usług. W związku z tym wprowadzamy zmiany w funkcjonowaniu przedszkolnej strony internetowej, w szczególności w zakresie zamieszczania właściwych informacji i zdjęć w przedszkolnej Galerii.
Z poważaniem
Jolanta Gorlewicz-Bąk
Dyrektor Samorządowego Przedszkola Nr 135 im. Księcia Kraka
w Krakowie