I Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
Utrwalenie pojęcia „para”.
Uświadomimy sobie relacje pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
Będziemy czerpać radość z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym.
II Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
W marcu jak w garncu – będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie wczesną wiosną.
Nauczymy się podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.
Coraz cieplej i cieplej- przeprowadzimy zabawy badawcze i obserwacje zjawiska topienia się lodu.
Rozwiniemy mowę i myślenie w trakcie zajęć, wzbogacimy wiedzę i słownictwo.
III Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
Systematycznie będziemy obserwować świat przyrody i dostrzegać bieżące zmiany.
Pogłębimy wiedzę z zakresu ornitologii: (poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia).
Rozwiniemy zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
IV Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
Rosnę ja i rośnie moje ubranie – dostrzeżemy zmiany we własnej osobie.
Nabywać będziemy umiejętność budowania obszaru własnego „ja”.
Zrozumiemy i uświadomimy sobie konsekwencje upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.
Będziemy posługiwać się pojęciami: mały – duży, krótki-długi, wysoki – niski-poznamy narzędzia pomocne służące do pomiaru.
Życie przedszkolne – będziemy doskonalić umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.