I Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami.
Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu – wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem
Doskonalenie umiejętności dostrzegania elementów fantastycznych w utworach oraz różnic między światem realnym i fantastycznym;
II Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze
Rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i zręcznościowych;
Budzenie poczucia przynależności narodowej zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju
Kształtowanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych oraz umiejętności radzenia sobie
Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.
III Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;
Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z występowaniu przed publicznością.
Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów, przygotowanie programu artystycznego dla babci i dziadka;
Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych. Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.;
IV O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta
Zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach – uwrażliwienie na ich potrzeby;
Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych
Rozwijanie umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń, dostrzeganie potrzeb innych