I. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele…

  Zapoznamy się z miejscem pochodzenia owoców – sadem.

  Utrwalimy nazwy drzew, na których rosną owoce.

  Porozmawiamy o kolorach i kształtach owoców, porównamy smaki.

  Poznamy różne sposoby przechowywania i spożywania owoców.

II. Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i ich przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;

  Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości, zachęcanie dzieci do samodzielnego działania i tworzenia;

  Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;

  Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem.

III. Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  Zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody,

  Poznamy różnorodność kształtów i kolorów liści, bogactwo owoców parkowych i leśnych.

  Stworzymy okazje do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznych

  Zapoznamy się z zabawami sprzyjającymi  rozwijaniu umiejętności porównywania;

IV. Las szumi jesiennie, już robi się sennie

   Poznamy wybranych mieszkańców lasu i ich jesienne zwyczaje.

   Uświadomimy sobie jak należy zachowywać się w lesie, gdy spotkamy się z dzikimi zwierzętami.

  „Leśne kapelusze” porozmawiamy i oglądniemy obrazki przedstawiające grzyby.

   Zadbamy o rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.