I oto przyszła Pani Wiosna 

Dziecko: wskazuje zwiastuny nadchodzącej wiosny, zna i nazywa pory roku, zna i nazywa wybrane ptaki, rozumie pojęcie: „wędrówka ptaków”, rozpoznaje odgłosy wydawane przez różne ptaki, uważnie słucha, rozwiązuje zagadki, rozpoznaje i nazywa owady, doskonali umiejętność liczenia,  tworzy pracę plastyczną, przestrzega reguł zabawy i godzi się z ewentualną porażką, zna i nazywa wiosenne kwiaty, czerpie radość ze wspólnej zabawy, zna i nazywa wiosenne kwiaty, wie czego rośliny potrzebują do życia,  tworzy pracę plastyczno-techniczną,  rozwija percepcję wzrokową,  interpretuje ruchem treść wiersza, klasyfikuje przedmioty ze względu na przeznaczenie, prowadzi obserwacje przyrodnicze w poszukiwaniu zwiastunów wiosny 

Zabawy na każdą pogodę  

Dziecko: poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawiska, zna i opisuje niektóre zjawiska atmosferyczne, dostrzega zmiany w przyrodzie w różnych porach roku, rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne i przyporządkowuje im ustalone symbole, bierze udział w zabawach badawczych, właściwie reaguje na sygnał słowny,  potrafi dostosować ubranie do pogody, uzupełnia brakujące fragmenty obrazków,  rozwija wyobraźnię dźwiękową, orientuje się w schemacie ciała i kierunkach w przestrzeni,  posługuje się pojęciami związanymi z pogodą, uważnie obserwuje przebieg zjawisk,  przejawia opiekuńczy stosunek do przyrody, podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk 

Dobre i niedobre bajki na ekranie  

Dziecko:   przelicza elementy w określonym zakresie, rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje,  przedstawia określone emocje za pomocą mimiki, dostrzega zmiany tempa w muzyce, potrafi przedstawić się imieniem i nazwiskiem, używa zwrotów grzecznościowych, przestrzega ustalonych reguł w zabawach zespołowych, segreguje książki ze względu na tematykę,  układa przedmioty od najmniejszego do największego i odwrotnie, składa obrazek z części, rozpoznaje i nazywa emocje, segreguje liczmany ze względu na podaną cechę, układa rytm według instrukcji słownej, koloruje obrazek według kodu, odpowiada na pytania dotyczące treści utworu, odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości, wykonuje „stworka” według instrukcji, tworzy zdrobnienia do podanych słów, zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom 

Odkrywamy świat  

Dziecko: wie, kim jest podróżnik, i potrafi nazwać przyrządy, którymi się posługuje, dzieli się wrażeniami z podróży i wypraw, które do tej pory przeżyło, opowiada o miejscach, które chciałoby odwiedzić, podaje rozwiązanie zagadki słownej,  potrafi nazwać i opisać wybrane zwierzęta mieszkające na sawannie, rozpoznaje i nazywa zwierzęta, wie, czym zajmują się policjanci, zna urządzenia i wybrane techniki śledcze, którymi się posługują w swojej pracy, wykonuje odciski palców na specjalnie przygotowanych arkuszach, posługuje się mapą, wskazuje na niej Morze Bałtyckie,, wie, że zabawki nie muszą być drogie i elektroniczne, aby zabawa była ciekawa, wskazuje Polskę na mapie świata, wymienia środki transportu, którymi można przedostać się przez wodę,  rozpoznaje produkty po smaku i zapachu, wyraża emocje.