1. Nasze zwierzęta.
Dziecko: Wzbogaca swoją wiedzę przyrodniczą o zwierzętach i ich cechach świadczących o dostosowaniu do środowiska, w którym żyją. Wzbudza w sobie uczucia empatyczne w stosunku do zwierząt i uświadamia sobie konieczność respektowania ich praw. Zna potrzeby zwierząt i sposoby opieki nad nimi. Rozwija w sobie poczucie odpowiedzialności za warunki życia posiadanych zwierząt. Doskonali umiejętność klasyfikowania zwierząt ze względu na różne kryteria. Potrafi wymienić korzyści płynące z hodowli zwierząt gospodarskich.
2. Ważna sprawa – odpowiedzialność.
Dziecko: Poznaje świat uniwersalnych wartości moralnych oraz uświadamia sobie znaczenie odpowiedzialności w życiu każdego z nas. Rozumie konieczność rzetelnego wypełniania obowiązków i przyjętych zobowiązań zarówno w rodzinie, jak i poza nią. Wzbudza w sobie postawę poszanowania świata przyrody i opiekuńczego stosunku do zwierząt. Buduje pozytywne relacje w grupie rówieśniczej oparte na wzajemnym zaufaniu i odpowiedzialności. Wyrabia w sobie szacunek do dziedzictwa kulturowego i dbałości o najbliższe otoczenie. Kształci pozytywną samoocenę i wiarę we własne możliwości. Wzmacnia więzi emocjonalne z rodziną i uświadamia sobie własne powinności wobec najbliższych.
3. Oznaki wiosny.
Dziecko: Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny. Rozbudza zainteresowania przyrodnicze oraz chęci obserwowania otaczającego świata. Poznaje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla kwietnia oraz prowadzi kalendarz pogody. Wzbogaca wiedzę na temat ptaków oraz uświadamia sobie potrzebę chronienia niektórych gatunków oraz zakładania budek lęgowych. Zakłada hodowlę roślin w kąciku przyrody oraz wyrabia w sobie nawyk systematycznego dbania i obserwowania ich. Doskonali umiejętność odczytywania informacji przedstawionych za pomocą symbolicznego zapisu.
4. Ekologiczny świat.
Dziecko: Kształtuje w sobie postawy, zachowania i nawyki proekologiczne. Rozbudza poczucie współodpowiedzialności i troski za stan środowiska naturalnego. Uświadamia sobie konieczność segregowania odpadów do odpowiednich pojemników i zmniejszania ich objętości. Poznaje zasady działania recyklingu prowadzącego do ponownego przetworzenia odpadów. Rozumie potrzebę planowania zakupów oraz wybierania produktów, opakowań i toreb ekologicznych. Dostrzega problemy ekologiczne naszej planety oraz wskazuje przyczyny ich powstawania. Buduje wizję pozytywnego, ekologicznego świata przyjaznego dla ludzi, zwierząt i roślin.