Nowy Rok – mija czas

  • ćwiczenie umiejętności właściwego planowania czasu
  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu

(wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy)

  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • wdrażanie do czytania globalnego (nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy)
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej (obserwacja pogody)
  • usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych (elementy pogody, zjawiska charakterystyczne dla pór roku)

Zimowa olimpiada przedszkolaków

  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwanie się nożyczkami – wycinania po liniach różnego kształtu
  • rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy

Z pamiętnika babci i dziadka

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego (babcia, dziadek, życzenia itp.)
  • kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce odpowiadającej jej litery, w miarę poznawania kolejnych liter
  • wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej)
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich i tanecznych

Eksperymenty z wodą i śniegiem

  • rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • zapoznanie z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, waluta
  • poznanie polskich monet i banknotów
  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z elementami kupowania i sprzedawania
  • rozwijanie zainteresowań technicznych i fizycznych – poznawanie właściwości niektórych ciał i substancji
  • usprawnianie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów – odzwierciedlanie ich liczby – znaki graficzne lub układanie elementów