ODKRYWAM ŚWIAT WOKÓŁ MNIE
Dziecko: aktywnie uczestniczy w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych, rozwija koordynacje wzrokowo- ruchową, rozwija umiejętności nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć i panowania nad nimi, kształtuje umiejętności społeczne- posługuje się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju, kształtuje przynależność i tożsamość narodową (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce), usprawnia funkcję wzrokową i słuchową (rozpoznawanie litery „T”, „t” wśród innych liter, rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe, kształtuję orientacje przestrzenną – określa położenie przedmiotów względem własnej osoby, doskonali umiejętności przeliczania przedmiotów.
MOJA OJCZYZNA- POLSKA
Dziecko: aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, kształtuje właściwe napięcie mięśniowe podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem, jest wdrażane do wyrażania własnych uczuć, emocji w społecznie akceptowalny sposób, kształtuje tożsamość narodową przez ukazanie największych miast Polski, sylwetek sławnych Polaków, piękna przyrody, różnorodnych smaków kuchni regionalnej, kształtuje postawy otwartości na potrzeby drugiego człowieka, w tym rozwijanie cech, z których słyną Polacy, rozwija umiejętności wypowiadania się na dany temat, poznaje obraz graficzny głoski „l”- litery „L”, „l”, klasyfikuje przedmioty zgodnie z podanym kryterium, przelicza w zakresie „5”, rozwija kreatywność w różnych formach aktywności.
DAWNIEJ I DZIŚ
Dziecko: kształtujenawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach, aktywnie uczestniczy w różnych ćwiczeniach ruchowych z przyborami, doskonali umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi, buduje pozytywne relacje rówieśnicze w zabawie i podczas pracy w grupach, wyrabia umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowania się określonym zasadom, rozbudza zainteresowanie światem liter, wyszukuje wyrazy rozpoczynające się na wskazana literę, poznaje obraz graficzny głoski „u”- litery „U”, „u”, zapoznaje się graficznym zapisem liczby „6”, jest wdrażane do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „prawa”, „lewa”, „z przodu”, „z tyłu”, „obok”, „między”
PODRÓŻUJEMY W DAWNE CZASY
Dziecko: kształtuje zręczność, zwinność, równowagę, orientację oraz koordynację wzrokowo- ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych, doskonali rozpoznawanie i nazywanie podstawowych uczuć i emocji, jest wdrażane do przestrzegania ustalonych reguł, rozwija umiejętności oceniania swojego zachowania, poznaje obraz graficzny głoski „k”- litery „K”, „k”, doskonali analizę sylabową wyrazów, jest wdrażane do uważnego słuchania tekstu literackiego, zapoznaje się graficznym zapisem liczby „7”, jest wdrażane do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-7.