Poznajemy świat wokół nas

  • aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
  • wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
  • wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej
  • rozwijanie słuchu fonematycznego

Jestem Polką, jestem Polakiem

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
  • kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej
  • rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski
  • wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy
  • wdrażanie do czytania
  • kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar
  • doskonalenie umiejętności opowiadania usłyszanego tekstu
  • rozwijanie umiejętności liczenia

Dawno, dawno temu w Polsce

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych
  • wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji
  • kształtowanie uczuć patriotycznych
  • wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
  • zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju
  • rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach

Niesamowita podróż w czasie

  • kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat
  • wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań
  • wdrażanie do czytania globalnego (nazwy miast, postaci)
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, porządkowanie zdarzeń w legendzie według kolejności (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (np.: o dwa więcej, o trzy mniej)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach