Taniec jesiennych kolorów

  • kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją
    • rozwijanie samodzielności w przygotowaniu przyborów i materiałów do zajęć
    • wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania obowiązków dyżurnego
  • doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami
  • wdrażanie do globalnego czytania
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzoru
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)

Książka kucharska prosto z natury

  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych dostępnych w naszym kraju, wyodrębnianie charakterystycznych cech warzyw i owoców
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich i klasyfikowania figur geometrycznych według kilku wybranych cech

Jak dbamy o nasze zdrowie?

  • kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
  • poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
  • rozwijanie motoryki małej ‒ manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny
  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • konstruowanie wypowiedzi na podstawie ilustracji

Odkrywamy sekrety przyrody jesienią

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno-ruchowych
  • rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
  • kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
  • podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • układanie własnych rytmów wizualnych i dźwiękowych