1. Opowieści złotej jesieni.

Dziecko: utrwala i systematyzuje wiadomości o obecnej porze roku. Poznaje popularne gatunki roślin i zwierząt występujących w parku i w lesie. Dostrzega piękno przyrody w okresie jesieni. Uświadamia sobie konieczność ochrony przyrody. Pogłębia wiadomości na temat zjawisk pogodowych charakterystycznych dla bieżącej pory roku.

2. Owoce, jarzynki – kolorowe witaminki.

Dziecko: doskonali umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców i warzyw. Uświadamia sobie znaczenie spożywania warzyw i owoców dla zdrowia. Wyodrębnia i nazywa elementy budowy roślin oraz wskazują części jadalne. Globalne odczytuje wyrazy. Doskonali umiejętności dokonywania klasyfikacji oraz wyodrębniania podzbioru. Rozumie podstawowe zasady przydatne podczas kupowania i sprzedawania towarów.

3. Jesienne spacery.

Dziecko: dostrzega zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla wczesnej i późnej jesieni. Wzbogaca słownik o pojęcia związane z poznawaniem świata przyrody. Uświadamia sobie potrzebę chronienia przyrody przez różnorodne działania, m.in. zakładanie rezerwatów, parków narodowych. Rozumie procesy i zmiany zachodzące w roślinach w związku z przygotowaniem do zimy. Wzbudza w sobie przeżycia estetyczne w kontakcie z przyrodą i sztuką. Doskonali umiejętności konstruowania i rozgrywania gier planszowych.

4. Piękno jest wszędzie.

Dziecko: rozwija zdolności przeżywania piękna w kontakcie ze sztuką i naturą. Dostrzega wartości świadczących o pięknie wewnętrznym człowieka. Jest wrażliwe na piękno i estetykę w najbliższym otoczeniu. Gromadzi artystyczne i estetyczne doświadczenia pozwalające kształtować własny gust i wyczucie dobrego smaku. Przygotowuje się do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Uświadamia sobie konieczności dbania i szanowania dóbr naturalnych i materialnych w otoczeniu człowieka. Wykształca krytyczny stosunek do wszelkich przejawów wandalizmu czy działania na szkodę przyrody.

5. Dzieła sztuki wokół nas

Dziecko: dostrzega piękno i różnorodność architektury, poznaje przykłady pięknych obiektów z rodzinnej miejscowości, regionu. Wskazuje istotne różnice między obrazami, rzeźbami wykonanymi różnymi technikami. Rozwija umiejętności dzielenia spostrzeżeniami, wrażeniami, emocjami odczuwanymi pod wpływem oglądania dzieł malarskich, rzeźby, architektury i słuchania muzyki instrumentalnej. Rozumie znaczenie estetyki w najbliższym otoczeniu, konieczność szanowania wytworów sztuki i przeciwstawiania się wszelkim przejawom wandalizmu. Poznaje własne możliwości i uzdolnienia, odczuwa radość tworzenia. Wzbogaca wiedzę na temat form teatralnych.