Przedszkolaki to my
- doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych
- rozwijanie sprawności motoryki małej
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego
- przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
- współtworzenie zasad i norm postępowania warunkujących zgodne współżycie w grupie – wypracowanie kontraktu grupy
- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem
- rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
- kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni
Bezpieczne przedszkolaki zdobywają odznaki
- rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania (chwyt, manipulacje)
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu
- wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
- kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym
- wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu)
- rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
- kształcenie wrażliwości muzycznej (rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy)
Razem ciekawie spędzamy czas
- rozwijanie sprawności ruchowej (duża motoryka)
- rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
- kształtowanie umiejętności szacowania „na oko” (więcej, mniej, tyle samo), przeliczanie kolekcji, dokładanie, zabieranie elementów kolekcji, wskazywanie, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej
- rozwijanie mowy i myślenia poprzez układanie i omawianie treści historyjek obrazkowych, wymyślanie ich zakończenia, nazywanie czynności z użyciem zwrotów (wczoraj, dzisiaj, jutro)
- doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej
- doskonalenie słuchu fonematycznego ‒ analizy i syntezy wyrazów 3-głoskowych
- wyrabianie gotowości do pisania poprzez kreślenie po śladzie, kontynuowanie wzorów graficznych
Co lubi każdy z nas?
- kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy
- wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (w tym czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)
- rozwijanie postawy współdziałania
- wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie
- doskonalenie umiejętności różnicowania czworoboków (rombu, trapezu, czworokątów – bez nazywania)