Przedszkolaki to my

  • doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych
  • rozwijanie sprawności motoryki małej
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego
  • przypomnienie zasad regulujących właściwe zachowania podczas pobytu w przedszkolu
  • współtworzenie zasad i norm postępowania warunkujących zgodne współżycie w grupie – wypracowanie kontraktu grupy
  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem
  • rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
  • kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni

Bezpieczne przedszkolaki zdobywają odznaki

  • rozwijanie małej motoryki – kształtowanie gotowości do pisania (chwyt, manipulacje)
  • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po linii prostej i po okręgu
  • wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
  • kształtowanie umiejętności zachowania ostrożności w ruchu drogowym
  • wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu)
  • rozwijanie zasobu słownictwa biernego oraz czynnego związanego z szeroko pojętym bezpieczeństwem
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych w tym wskazywanie kształtów w najbliższym otoczeniu (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt)
  • kształcenie wrażliwości muzycznej (rytm, tempo, reagowanie na sygnał dźwiękowy)

Razem ciekawie spędzamy czas

  • rozwijanie sprawności ruchowej (duża motoryka)
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
  • kształtowanie umiejętności szacowania „na oko” (więcej, mniej, tyle samo), przeliczanie kolekcji, dokładanie, zabieranie elementów kolekcji, wskazywanie, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej
  • rozwijanie mowy i myślenia poprzez układanie i omawianie treści historyjek obrazkowych, wymyślanie ich zakończenia, nazywanie czynności z użyciem zwrotów (wczoraj, dzisiaj, jutro)
  • doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej
  • doskonalenie słuchu fonematycznego ‒ analizy i syntezy wyrazów 3-głoskowych
  • wyrabianie gotowości do pisania poprzez kreślenie po śladzie, kontynuowanie wzorów graficznych

Co lubi każdy z nas?

  • kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (w tym czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)
  • rozwijanie postawy współdziałania
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie
  • doskonalenie umiejętności różnicowania czworoboków (rombu, trapezu, czworokątów – bez nazywania)