I.„Czy w przedszkolu jest miło?” ( 2 tygodnie)
Dziecko: Poznaje teren przedszkola, Wie, kto pracuje w przedszkolu i do kogo należy zwrócić się o pomoc. Rozpoznaje swoje symbole w szatni i łazience. Poznaje zasady obowiązujące w przedszkolu. Reaguje na sygnały umowne. Uczy się, jak bezpiecznie bawić się w sali i ogrodzie.Dba o porządek, grupuje zabawki. Śpiewa piosenkę w grupie i poznaje schemat własnego ciała. Utrwala znajomość imion rówieśników. Korzysta z kredek, wykonuje proste prace plastyczne. Uczy się stosować zwroty grzecznościowe. Poznaje ramowy rozkład w przedszkolu. Przestrzega reguł podczas zabawy. Uczestniczy w zabawach ruchowych.
II. „Co na Ziemi jest piękne, ciekawe i tajemnicze?”
Dziecko: Poznaje różne środowiska przyrodnicze, kojarzy środowisko z odpowiadającą mu symboliczną barwą. Stosuje materiał przyrodniczy w działaniach plastycznych. Poznaje przeciwstawne pojęcia: „mały – duży”. Przelicza elementy. Doskonali artykulację. Słucha utworu literackiego i omawia jego treść. Doskonali sprawność i koordynację ruchową. Buduje wykorzystując dostępny materiał konstrukcyjny; bada właściwości suchego i mokrego piasku. Doskonali umiejętności społeczno – emocjolnalne. Poznaje właściwe zachowanie wobec świata przyrody (zwierząt i roślin). Rozpoznaje i nazywa różne rośliny i zwierzęta, wzbogacając zasób słów.
III. „ Co poznam po smaku, zapachu lub kształcie?” ( 2 tygodnie)
Dziecko: Rozróżnia i nazywa popularne owoce, segreguje owoce ze względu na rodzaj. Uwrażliwia się na różne elementy muzyki, doskonali małą motorykę. Ilustruje ruchem treść opowiadania.. Poznaje pojęcia przeciwstawne: niski – wysoki, wysoko – nisko. Kształtuje orientację w przestrzeni i odpowiednio reaguje na przerw w muzyce. Wypowiada się na forum grupy. Poznaje nowy materiał plastyczny – masę solną. Bierze udział w zabawach badawczych.
Z uwaga słucha wiersza, przelicza owoce zgodnie z treścią wiersza. Reaguje na sygnał dźwiękowy zgodnie z umową.