Jak zostać sportowcem?
Dziecko: wie, że aktywność i ruch są ważne dla zdrowia, zna różne dyscypliny sportowe, przelicza elementy na obrazku, prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne, poszerza swoje wiadomości na temat piłek i dyscyplin sportowych, ilustruje słowa piosenki ruchem, wzbogaca słownik czynny, poznaje siebie i dokonuje wyboru, naśladuje ruchem wybraną dyscyplinę sportową, rozróżnia podstawowe figury geometryczne, łączy, przelicza, posługuje się liczebnikami, porównuje liczby, przelicza i dopełnia zbiory, porównuje odległości: bliżej – dalej, uwrażliwia się na budowę utworu, łączy opanowane ruchy i kroki w proste układy taneczne, wzmacnia samoświadomość
I oto przyszło lato…
Dziecko: wskazuje oznaki nadchodzącego lata, współtworzy letnią dekorację, nazywa elementy letniej garderoby, wciela się w role, nakrywa do stołu, używa zwrotów grzecznościowych, nazywa obrazki, wyjaśnia ich znaczenie, doskonali umiejętność wypowiadania się, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, poznaje zawód sprzedawcy/ ekspedientki, robi drobne zakupy, klasyfikuje ze względu na podaną cechę, przelicza i dopełnia zbiory, wskazuje gdzie jest „mniej”, „więcej”, „tyle samo, współpracuje w grupie, tworząc grę, poprawnie reaguje na sygnał, składa obrazek z części, rozwiązuje zagadki, uważnie słucha, układa i kontynuuje rytm, wciela się w role, nakrywa do stołu.
Odwiedzamy zwierzęta na wsi
Dziecko: poszerza informacje o gospodarstwie wiejskim, przegląda literaturę i ilustracje związaną z gospodarstwem wiejskim, wskazuje różnice między wsią i miastem, poznaje wybrane zwierzęta, które można spotkać w gospodarstwie wiejskim, wie, skąd biorą się produkty, tj. miód, mleko, jajka, wie, jak powstaje miód, rozpoznaje dźwięki i dopasowuje je do zwierząt, rozpoznaje dźwięki i dopasowuje je do zwierząt, poszerza wiedze o zwierzętach zamieszkujących gospodarstwo wiejskie, poznaje zawód rolnika, potrafi powiedzieć, jak nazywają się młode poznanych gatunków zwierząt, ćwiczy artykulację, nazywa zwierzęta gospodarskie, zna nazwy budynków w zagrodzie wiejskiej, powtarza, naśladuje głosem dźwięki, pogłębia wiedzę na temat gospodarstwa wiejskiego, klasyfikuje produkty ze względu na ich pochodzenie,
Hej, na wakacje czas!
Dziecko: poznaje różne sposoby podróżowania wakacyjnego, formułuje dłuższe wypowiedzi na temat spędzania czasu w czasie wakacji, estetycznie wykonuje prace graficzne, doskonali ruchy ręki, doskonali szybkość reakcji na hasło, szybko i trafnie udziela odpowiedzi, wzbogaca wiedzę na temat owadów, wykazuje empatyczny stosunek do świata zwierząt, doskonali sprawność manualną podczas uzupełniania brakujących elementów, wyzwala aktywność ruchową i twórczą, skupia uwagę i zachowuje równowagę, odróżnia liczenie błędne od prawidłowego, podejmuje zabawy tematyczne w miejscach do tego przeznaczonych, przestrzega reguł zabawy