Odkrywamy świat

Dziecko: wie, kim jest podróżnik, i potrafi nazwać przyrządy, którymi się posługuje, dzieli się wrażeniami z podróży i wypraw, które do tej pory przeżyło, opowiada o miejscach, które chciałoby odwiedzić, podaje rozwiązanie zagadki słownej, posługuje się mapą, wskazuje na niej Morze Bałtyckie, nabywa doświadczeń w zakresie odczytywania symboli oraz reprezentacji symbolicznych i ikonicznych działań i wyrazów, dzieli się swoimi upodobaniami w zakresie ulubionych gier i zabaw, podejmuje próby zabawy z lotką, odkrywa, że zabawa towarzyszy dzieciom od wielu setek lat, wie, że zabawki nie muszą być drogie i elektroniczne, aby zabawa była ciekawa, poznaje nowe miejsca oraz zamieszkujące je gatunki roślin i zwierząt, wskazuje Polskę na mapie świata, wymienia środki transportu.

Kiedy dorośli idą do pracy…

Dziecko: wie, czym zajmują się osoby wykonujące określone zawody, bierze udział w zabawach ruchowych, wie, jaki zawód wykonują jego rodzice, potrafi opowiedzieć, na czym polega praca osób wykonujących określony zawód, i wskazać narzędzia, które są jej niezbędne w pracy, wypowiedzi na tematy związane z zawodami wykonywanymi przez rodziców, wskazuje atrybuty i narzędzia charakterystyczne dla danego zawodu, wypowiedzi na tematy związane z zawodami wykonywanymi przez rodziców, wykorzystuje materiał naturalny do zabaw manipulacyjnych, opowiada o zawodzie, które chciałoby wykonywać, wymienia przedmioty, które są niezbędne dla właściwego i bezpiecznego wykonywania danego zawodu, w pracy, wskazuje atrybuty i narzędzia charakterystyczne dla danego zawodu, nazywa różne rodzaje sklepów, uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela, poznaje wartość pieniądza, potrafi nazwać różne rodzaje sklepów, wie, co można w nich kupić.

Moja mama jest kochana

Dziecko: powtarza za nauczycielem układ rytmiczny na instrumencie perkusyjnym, rozwiązuje zagadki słowne, nazywa podstawowe emocje i potrafi je rozpoznać,  wyraża ruchem różne stany emocjonalne, rozpoznaje i nazywa emocje, podejmuje zabawy zmierzające do utrwalenia pozytywnych zachowań, przygotowuje upominek dla mamy, układa kompozycję plastyczną, opowiada o swojej mamie, nazywa obowiązki wykonywane przez mamę, uważnie słucha utworu czytanego przez nauczyciela, wymienia ulubione sposoby na spędzenie wolnego czasu z mamą, stara się przewidywać następstwa swoich działań, koloruje według kodu, wspólnie z koleżankami i kolegami w grupie tworzy układ ruchowy do poznanej piosenki, przygotowuje niespodziankę dla rodziców, wykorzystuje różne zmysły do poznania otaczającego świata, uzupełnia wzór o brakujące elementy,  rysuje portret swojej mamy, prezentuje układy taneczne do utworów muzycznych, śpiewa piosenkę, obdarowuje rodziców samodzielnie przygotowanymi prezentami

Duże i małe rodziny w akcji

Dziecko: umiejętnie posługuje się pojęciami: „rodzina”, „siostra”, „brat”, tworzy pojęcie na podstawie definicji podczas rozwiązywania zagadek, buduje krótkie wypowiedzi na bliskie tematy, rozwija twórczą ekspresję ruchową, korzysta własnych doświadczeń podczas zabawy, doskonali wypowiedzi na tematy bliskie dzieciom, ćwiczy umiejętność uważnego słuchania utworu literackiego, rozwija twórczą ekspresję plastyczną, doskonali sprawność manualną, wyrabia koordynację wzrokowo-ruchową w zakresie małej motoryki,  odkrywa własne możliwości twórcze, doskonali kompetencje językowe w zakresie rytmu i rymu, w sposób kulturalny zachowuje się podczas przedstawienia, buduje wielozdaniowe wypowiedzi, doskonali koncentrację uwagi, wyzwala twórczą aktywność ruchową, przelicza dźwięki i odzwierciedla ich liczbę za pomocą ruchu, poprawnie przelicza elementy zbioru, korzysta z liczmanów IV.15 − zna zasady właściwego zachowania przy stole, przelicza elementy, dopełnia je zgodnie z instrukcją, prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne, klasyfikuje przedmioty według kształtu, porównuje liczebność dwóch zbiorów, posługuje się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, doskonali sprawność motoryczną (szybkość, skoczność, celność), aktywnie słucha muzyki