Wiosna w parku i w ogrodzie

• wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego

• doskonalenie sprawności manualnej

• wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)

• określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika

• rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”

• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określanie głosek według kolejności ich występowania w wyrazie, doskonalenie umiejętności układania z liter sylab i wyrazów

Obserwujemy pogodę

• rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności

• rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania

• rozwijanie umiejętności kodowania informacji za pomocą symboli lub obrazków

• utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10

• rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter

• rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo-literowych

• doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne

Jak mądrze korzystać z technologii?

• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne

• doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakami, nożyczkami

• poznawanie techniki stworzonej przez człowieka ułatwiającej mu życie

• przygotowanie do bezpiecznego korzystania z multimediów

• rozumienie znaczenia nowoczesnych technologii, zwrócenie uwagi na ich wartości i zagrożenia

• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów

• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter

Mali odkrywcy

• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne

• wdrażanie do odkrywania swoich talentów

• wyrażanie swoich emocji podczas tworzenia i oglądania występów, prezentacji dzieci

• kształtowanie samokontroli dziecka w zakresie czasu spędzonego na różnych aktywnościach

• wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania

• rozwijanie aktywności poznawczej

• rozwijanie myślenia logicznego oraz myślenia przyczynowo-skutko­wego