1. Wiosna, wiosenka.

Dziecko: wymienia cechy charakterystyczne wczesnowiosennej pogody; wzbogaca wiedzę i słownictwo dotyczące zjawisk atmosferycznych oraz uczy się w elementarnym zakresie przewidywać pogodę na podstawie obserwacji nieba; doskonali umiejętność odczytywania informacji zapisanych symbolicznie oraz podejmuje próby tworzenia własnych znaków i symboli graficznych; poznaje rośliny chronione oraz rozumie konieczność przestrzegania zakazu ich zrywania w naturalnym środowisku; doskonali umiejętności wokalne i taneczne; rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków oraz dostrzega ich pożyteczną rolę dla środowiska; potrafi prowadzić planowe obserwacje oraz rejestrować dostrzeżone zmiany i zjawiska.

3. Historia ukryta w legendach.

Dziecko: rozbudza w sobie świadomość narodową oraz wzbogaca wiedzę o własnym kraju. Poznaje wybrane regiony Polski oraz ich historię, tradycje i legendy. Dostrzega piękno i różnorodność architektury oraz poznaje charakterystyczne miejsca i zabytki wybranych miast. Wzmacnia więzi z rodzinną miejscowością i własnym regionem. Wdraża się do uważnego słuchania tekstów literackich. Chętnie inscenizuje polskie legendy.

2. Radosna Wielkanoc.

Dziecko: przybliża sobie tradycje i symbole Świąt Wielkanocnych oraz poznaje obyczaje własnego regionu. Rozbudza w sobie chęci kultywowania zwyczajów i aktywnego włączania się w przygotowania do świąt. Kształtuje wrażliwość estetyczną podczas podejmowania różnorodnych działań plastycznych. Wzmacnia więzi emocjonalne z rodziną oraz uświadamia sobie znaczenie rodzinnych spotkań. Zakłada tradycyjną hodowlę owsa, rzeżuchy oraz wdraża się do systematycznego dbania o rośliny i obserwowania ich wzrostu. Uczy się deklamowania wiersza z zastosowaniem odpowiedniej modulacji głosu i intonacji.

4. Świat dla odważnych.

Dziecko: doskonali umiejętność odczytywania, nazywania i wyrażania stanów emocjonalnych. Wzbudza w sobie pozytywną samoocenę i wiarę we własne możliwości. Dostarcza pozytywne wzorców zachowań w sytuacjach trudnych. Uświadamia sobie, że każdy ma prawo do popełniania błędów, szczególnie podczas nabywania nowych umiejętności. Kształtuje myślenie przyczynowo-skutkowe w celu przewidywania skutków własnych działań. Uświadamia dobie źródła własnych lęków oraz kształtuje aktywną postawę w celu ich przezwyciężania i niwelowania. Buduje uczucie zaufania i bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej. Ustala ciężar przedmiotów. Doskonali orientację w przestrzeni.