Odkrywamy tajemnice Ziemi  

Dziecko: aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, aktywnie uczestniczy w zabawach integracyjnych, rozwiązuje zagadki słowno-obrazkowe, uważnie słucha wypowiedzi innych,  odróżnia fikcję od rzeczywistości,  uwrażliwia się na zmiany dynamiczne cicho – głośno, uwrażliwia się na zmiany tempa wolno – szybko, rozwija wyobraźnię dźwiękową, ruchową i przestrzenną, rozróżnia dźwięki z otoczenia, dostrzega i określa emocje,  klasyfikuje zwierzęta, rozpoznaje i nazywa zwierzęta, przelicza elementy,  prowadzi obserwacje przyrodnicze, zbiera materiał przyrodniczy do kącika przyrodniczego, wypowiada się na temat swoich doświadczeń, stosuje liczebniki główne, porównuje liczebność zbiorów, zna i nazywa kolory, prawidłowo posługuje się pędzlem, uczestniczy w zabawach badawczych, tworzy dowolne kompozycje. 

Zwierzęta i rośliny wokół nas 

Dziecko: składa obrazek z części, rozpoznaje i nazywa zwierzęta, przyporządkowuje zwierzęta do ich domów, dopasowuje rodzaj pokarmu do zwierzęcia, poznaje zwierzęta i rośliny, porządkuje i klasyfikuje zwierzęta według podanego kryterium, współpracuje w grupie, wykonuje pracę techniczną,  uważnie słucha, aktywnie uzupełnia treść wiersza,  naśladuje ruchem sposób poruszania się wybranych zwierząt, wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała, zna i nazywa figury geometryczne, klasyfikuje i porządkuje ze względu na wybraną cechę, zna i nazywa kolory, sprawnie liczy, doskonali umiejętności grafomotoryczne,  poznaje budowę drzewa,  szanuje przyrodę, odpoczywa i relaksuje się, buduje szacunek do przyrody ożywionej, uważnie słucha i zadaje pytania. 

Kosmiczne przygody 

Dziecko: swobodnie tańczy w rytm muzyki, wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała, uważnie słucha i odpowiada na pytania, uważnie patrzy, wskazuje różnice, rozwiązuje zagadki,  doskonali umiejętności grafomotoryczne,  rozwija słownictwo związane z kosmosem, bierze udział w zabawie ruchowej, rozwija orientację w przestrzeni, stosując określenia: „wysoko”, „nisko”, „blisko” i „daleko”, doskonali umiejętności wokalne, rozwija wyobraźnię, śpiewa piosenkę z dziecięcego repertuaru,  rozwija kreatywność, tworzy wielozdaniowe wypowiedzi, doskonali umiejętności grafomotoryczne, bierze udział w zabawie ruchowej, liczy w określonym zakresie, dostrzega rytm i go kontynuuje, uzupełnia historyjkę obrazkową, wymyśla zakończenie zdań rozpoczętych przez nauczyciela, eksperymentuje i wnioskuje, wykazuje się pomysłowością, panuje nad własnymi emocjami, godzi się z porażką, doskonali precyzję ruchów, naśladuje czynności wykonywane przez inną osobę, dostrzega zmiany charakteru muzyki, wyraża ruchem muzykę, tworzy pracę plastyczną 

Mali ekolodzy  

Dziecko: rozumie, że czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska, poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawiska, zna i opisuje niektóre zjawiska, aranżuje swoje najbliższe otoczenie, zwraca uwagę na emocjonalną wartość przyrody, posługuje się w trakcie zabawy nazwami dni tygodnia potrafi zapamiętać układ przedmiotów i dostrzega zmiany w ich położeniu, orientuje się w schemacie ciała i kierunkach w przestrzeni wie, że niektóre odpady mogą być ponownie przetworzone na nowe rzeczy, grupuje przedmioty według określonych kryteriów porównuje przedmioty ze względu na wielkość, materiał, z jakiego zostały wykonane, oraz liczebność, pokonuje trudności, przestrzega kolejności wypowiadania się buduje wielozdaniowe wypowiedzi dzieli się posiadaną wiedzą.