Ziemia – błękitna planeta
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole
• kształtowanie postawy poszanowania opinii innych osób niezależnie od ich zgodności z własnymi sądami
• budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie
• rozbudzenie ciekawości i zainteresowania otaczającym światem
• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie
• rozpoznawanie liter w czasie zabaw i spontanicznych odkryć
• odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych
• zdobywanie doświadczeń sprzyjających porównywaniu czasu wykonanych czynności, obserwacja ruchu wskazówek zegara
Dookoła świata
• rozwijanie zwinności i skoordynowanego działania jako przygotowania do czynności złożonych: czytania i pisania
• wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)
• kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacji „przegranej” oraz okazywania radości z wygranej swojej i innych
• wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy kontynentów, państw, stolic
• doskonalenie umiejętności: rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych, pisania po śladzie
• wykonywanie działań – dodawania i odejmowania na konkretach (z wykorzystaniem liczmanów)
• wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
Wyprawa w kosmos
• doskonalenie sprawności manualnej
• rozwijanie umiejętności współdziałania jako podstawy budowania współpracy
• wdrażanie do respektowania norm społecznych przyjętych w kontrakcie grupowym
• kształtowanie umiejętności: opowiadania o wytworach własnej pracy, formułowania pytań i odpowiedzi na nie
• wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
• rozwijanie umiejętności czytania liter, sylab, wyrazów i prostych tekstów złożonych z poznanych liter
• rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami (cięcie po liniach prostych i łukach)
• doskonalenie umiejętności pisania po śladzie, odtwarzania z pamięci wzorów poznanych liter
Chronimy przyrodę
• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)
• wdrażanie do kończenia pracy w wyznaczonym czasie
• rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania
• kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
• kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji
• wdrażanie do czytania globalnego
• ćwiczenia w kreśleniu po śladzie, w odtwarzaniu z pamięci wzorów poznanych liter