Ziemia – błękitna planeta

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole

• kształtowanie postawy poszanowania opinii innych osób niezależnie od ich zgodności z własnymi sądami

• budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie

• rozbudzenie ciekawości i zainteresowania otaczającym światem

• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie

• rozpoznawanie liter w czasie zabaw i spontanicznych odkryć

• odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych

• zdobywanie doświadczeń sprzyjających porównywaniu czasu wykonanych czynności, obserwacja ruchu wskazówek zegara

Dookoła świata

• rozwijanie zwinności i skoordynowanego działania jako przygotowania do czynności złożonych: czytania i pisania

• wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)

• kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacji „przegranej” oraz okazywania radości z wygranej swojej i innych

• wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy kontynentów, państw, stolic

• doskonalenie umiejętności: rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych, pisania po śladzie

• wykonywanie działań – dodawania i odejmowania na konkretach (z wykorzystaniem liczmanów)

• wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi

Wyprawa w kosmos

• doskonalenie sprawności manualnej

• rozwijanie umiejętności współdziałania jako podstawy budowania współpracy

• wdrażanie do respektowania norm społecznych przyjętych w kontrakcie grupowym

• kształtowanie umiejętności: opowiadania o wytworach własnej pracy, formułowania pytań i odpowiedzi na nie

• wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami

• rozwijanie umiejętności czytania liter, sylab, wyrazów i prostych tekstów złożonych z poznanych liter

• rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami (cięcie po liniach prostych i łukach)

• doskonalenie umiejętności pisania po śladzie, odtwarzania z pamięci wzorów poznanych liter

Chronimy przyrodę

• rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie

• wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)

• wdrażanie do kończenia pracy w wyznaczonym czasie

• rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania

• kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych

• kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji

• wdrażanie do czytania globalnego

• ćwiczenia w kreśleniu po śladzie, w odtwarzaniu z pamięci wzorów poznanych liter