1. Mierzymy czas.
Dziecko: Kształtuje umiejętność dostrzegania i odtwarzania rytmu, powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich. Rozwija świadomość rytmicznej organizacji czasu. Poszerza zasób słownictwa i pojęć związanych z mierzeniem, określaniem czasu. Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku. Doskonali umiejętność stosowania technik twórczego myślenia i rozwijanie wyobraźni podczas działania i zabaw słownych. Uświadamia sobie konieczność racjonalnego wykorzystywania czasu, planowania sposobu spędzania wolnych chwil. Kształtuje umiejętność liczenia, porównywania liczebności zbiorów w różnych sytuacjach zadaniowych.
2. Zimowy czas – zabawy czas.
Dziecko: Poprawnie buduje dłuższe wypowiedzi w czasie przyszłym. Rozpoznaje produkty spożywcze za pomocą różnych zmysłów. Ustala położenie elementów na kartce. Utrwala wiedzę na temat pór roku i ich cykliczności . Zgodnie współpracuje z dziećmi podczas gier, zajęć i prac plastycznych. Utrwala obraz graficzny poznanych liter i cyfr. Kształtuje twórczą ekspresję ruchową podczas zabaw z elementem dramy.
3. Zawsze pamiętam o babci i dziadku.
Dziecko: Wzmacnia więzi emocjonalne z najbliższymi członkami rodziny. Rozumie swoją rolę w rodzinie oraz konieczność respektowania prawa do spokoju i wypoczynku innych osób w najbliższym otoczeniu. Zna podstawowe więzi pokrewieństwa w swojej rodzinie oraz potrafi wymienić imiona najbliższych jej członków. Dostrzega indywidualność własnej rodziny, zna jej zwyczaje, tradycje i zainteresowania. Formułuje wypowiedzi na temat swoich dziadków, doceniając ich uczucia, wkład i zaangażowanie w życie rodziny. Odczuwa radość sprawiania przyjemności najbliższym, kultywowania świąt o charakterze rodzinnym. Docenia wartość pamiątek i zdjęć rodzinnych i rozumie potrzebę ich szanowania.
4. W poszukiwaniu mądrości.
Dziecko: Okazuje szacunek autorytetom moralnym i intelektualnym. Dostrzega cechy charakteru sprzyjające rozwijaniu zdolności i talentów. Rozwija umiejętność poszukiwania wiedzy i korzystania z różnorodnych jej źródeł. Doskonali umiejętność dokonywania oceny postępowania innych i odróżniania spraw ważnych od błahych. Kształtuje umiejętność prowadzenia rozmów, których podstawą jest umiejętne słuchanie innych i poprawne wyrażanie własnych myśli. Rozwija wiarę we własne możliwości oraz wytrwałość w dążeniu do celu i umiejętność planowania działań.