Nowy Rok – mija czas
- ćwiczenie umiejętności właściwego planowania czasu
- wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
(wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy)
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- wdrażanie do czytania globalnego (nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy)
- kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
- wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej (obserwacja pogody)
- usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych (elementy pogody, zjawiska charakterystyczne dla pór roku)
Zimowa olimpiada przedszkolaków
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwanie się nożyczkami – wycinania po liniach różnego kształtu
- rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
- rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności czytania globalnego
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
Z pamiętnika babci i dziadka
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
- rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności czytania globalnego (babcia, dziadek, życzenia itp.)
- kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce odpowiadającej jej litery, w miarę poznawania kolejnych liter
- wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej)
- rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich i tanecznych
Eksperymenty z wodą i śniegiem
- rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
- kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
- zapoznanie z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, waluta
- poznanie polskich monet i banknotów
- wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z elementami kupowania i sprzedawania
- rozwijanie zainteresowań technicznych i fizycznych – poznawanie właściwości niektórych ciał i substancji
- usprawnianie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów – odzwierciedlanie ich liczby – znaki graficzne lub układanie elementów