I. Co to jest rodzina?
Dziecko: aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, buduje krótkie wypowiedzi na temat bliskich, nazywa poszczególnych członków rodziny, rozumie pojęcie „drzewo genealogiczne”, nazywa dalszych członków rodziny, wyzwala aktywność twórczą, doskonali szybką reakcję na przerwę w muzyce, łączy znane gesty, ruchy i kroki w proste układy taneczne, aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej, rozwija spostrzegawczość, rozumie znaczenie słowa „rodzina”. przelicza elementy na obrazku, doskonali sprawność manualną, nazywa miejsca, w których można spędzać czas z bliskimi, trafnie wskazuje źródło dźwięku, słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści, wie, jak wygląda blok, kamienica, dom rodzinny, wymienia pomieszczenia w domu oraz określa ich funkcje, posługuje się liczebnikami porządkowymi, rozpoznaje i nazywa emocje wie, że bliskim należy okazywać miłość i szacunek, przelicza i klasyfikuje przedmioty, uczy się rymowanki na pamięć, ilustrując słowa ruchem, posługuje się komunikatem niewerbalnym.
II. Robimy prezenty dla innych
Dziecko: współpracuje z grupą w zadaniu, bierze udział we wspólnej zabawie, bierze udział w rozmowie, odczytuje potrzeby, pragnienia innych, rozwija wyobraźnię, rozwija słownik czynny, rozwija poczucie rytmu, uwrażliwia się na zmiany tempa i charakter utworu, doskonali umiejętności wokalne, rozwija wyobraźnię muzyczno-ruchową, ilustruje treść piosenki ruchem, prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne, organizuje i porządkuje przestrzeń wokół siebie, wypowiada się na określony temat, rozumie potrzebę pomagania, opowiada historyjkę na podstawie ilustracji, używa określeń czasowych: „najpierw”, „potem”, aktywnie słucha muzyki, doskonali sprawność manualną, przelicza elementy oraz klasyfikuje wg kształtu i koloru, dostrzega układy symetryczne, ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową, prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne, ilustruje treść piosenki ruchem, recytuje proste teksty, rozwija pamięć słuchową, ilustruje treść piosenki ruchem, tworzy własny obrazek.
III. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają…
Rozwiniemy poczucie odpowiedzialności za najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące. Poznamy czynności gospodarcze wykonywane w domu. Klocki do klocków – ustalimy reguły sprzątania. Przygotujemy ładne ozdoby choinkowe, będziemy dekorować wspólnie choinkę w sali. Dłuższy – krótszy, zrobimy kolorowe łańcuchy i będziemy porównywać, który dłuższy. Nauczymy się nowych piosenek i wierszy związanych z okresem świątecznym. Wprowadzimy w naszym otoczeniu świąteczny nastrój. Przybliżymy dzieciom tradycje i zwyczaje świąt Bożego Naradzenia. Poznamy piękne utwory literackie dla dzieci, nawiązujące do tematu świąt. Dziecko: Opowiada o zdarzeniach, odczuwa przynależność do rodziny, uczy się rymowanki na pamięć, ilustrując słowa ruchem, rozpoznaje i nazywa emocje wie, że bliskim należy okazywać miłość i szacunek, przelicza i klasyfikuje przedmioty, uczy się rymowanki na pamięć, ilustrując słowa ruchem, posługuje się komunikatem niewerbalnym.
IV. Boże Narodzenie
Dziecko: słucha utworu literackiego i wypowiada się na jego temat, ćwiczy aparat mowy w zabawie ortofonicznej, organizuje przestrzeń wokół siebie, odczuwa radość bycia z grupą, ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową, rozwija poczucie rytmu, uwrażliwia się na zmiany tempa i charakter utworu, doskonali umiejętności wokalne, ćwiczy pamięć słuchową, wypowiada proste życzenia, odczuwa radość z obdarowywania i otrzymywania, integruje się z grupą, odpowiada na pytania nauczyciela, bierze udział we wspólnej rozmowie i śpiewie, różnicuje kształty i kolory przedmiotów, tworzy pracę plastyczną, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, ćwiczy aparat mowy, zna podstawowe tradycje i symbole świąteczne, wykonuje zadanie plastyczno-techniczne, współpracuje z dziećmi w grupie, używa określeń: „krótki” – „długi”, „mniej” – „więcej”, przelicza i dopełnia zbiory, zwraca uwagę na potrzeby innych. komunikuje się z dziećmi podczas zabawy, opowiada o swoich przeżyciach, aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej, próbuje konstruować kształt według wzoru, rozróżnia i porównuje kształty, bierze udział w przygotowaniu wspólnej uroczystości, wielozmysłowo poznaje wybrane produkty, odczuwa radość wspólnego świętowania, potrafi obdarowywać innych.