Poznajemy świat wokół nas
- aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
- wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
- wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
- doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- rozwijanie słuchu fonematycznego
Jestem Polką, jestem Polakiem
- kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
- kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej
- rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski
- wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy
- wdrażanie do czytania
- kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar
- doskonalenie umiejętności opowiadania usłyszanego tekstu
- rozwijanie umiejętności liczenia
Dawno, dawno temu w Polsce
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych
- wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji
- kształtowanie uczuć patriotycznych
- wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
- zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju
- rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania
- przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
Niesamowita podróż w czasie
- kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat
- wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań
- wdrażanie do czytania globalnego (nazwy miast, postaci)
- kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, porządkowanie zdarzeń w legendzie według kolejności (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (np.: o dwa więcej, o trzy mniej)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach