1. Jestem przedszkolakiem:
DZIECKO:
poznaje zasady panujące w przedszkolu, zgłasza potrzeby fizjologiczne, rozpoznaje swoją szafkę w szatni i miejsce przy stole, bawi się wybranymi przez siebie zabawkami, potrafi powiedzieć, jak ma na imię, pamięta imię swojego nauczyciela, stara się jeść samodzielnie, na prośbę nauczyciela odkłada zabawki na miejsce, wie, że nie wolno oddalać się z sali, pokazuje i nazywa części swojego ciała, siada w siadzie skrzyżnym,
2. W przedszkolu jest miło i bezpiecznie:
DZIECKO:
przyłącza się do zabawy w kręgu, rozstaje się z rodzicami bez lęku, prosi nauczyciela o pomoc, jeśli jej potrzebuje, komunikuje swoje potrzeby, porusza się przy dźwiękach piosenki, uczestniczy w czynnościach porządkowych, bez obaw i bezpiecznie porusza się po całej sali, rozumie pojęcie „para”,
3. Lubię bawić się w przedszkolu:
DZIECKO:
wskazuje zabawki, którymi lubi się bawić, ogląda książki w kąciku czytelniczym, ustawia się w parze z innym dzieckiem, komunikuje się krótkimi zdaniami, śpiewa piosenkę wraz z nauczycielem, powtarza wraz z nauczycielem krótką rymowankę, słucha głośnego czytania, przynosi zabawkę wymienioną przez nauczyciela, nazywa poszczególne zabawki, mówi o tym, co lubi i czego nie lubi, stara się utrzymać równowagę, chodząc po sznurku,
4. W przedszkolu nie jestem sam:
DZIECKO:
chętnie uczestniczy w zabawie w kręgu, podaje ręce dzieciom, rozmawia z innymi dziećmi podczas swobodnej, dzieli się zabawkami, uczestniczy w zabawach integracyjnych, stara się samodzielnie ubierać przed wyjściem do ogrodu, używa zwrotów: „dzień dobry” i „do widzenia”, maszeruje po obwodzie koła, myje zęby po posiłku.