Nasze ulubione książki
• wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie z literaturą
• rozwijanie motywacji do czytania, oglądania i słuchania książek
• wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania
• stwarzanie okazji do doskonalenia mowy, rozwijania pamięci, kształtowania postaw
• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
Zawody naszych rodziców
• kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
• budowanie szacunku do szanowania emocji własnych i innych osób
• rozwijanie świadomości wartości relacji z innymi ludźmi
• rozwijanie umiejętności oceny swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dogodnym dla siebie zakresie, w sytuacji użytkowej
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania modeli monet i banknotów oraz posługiwania się nimi w praktyce
• rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania na podstawie zagadek słownych
• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów z poznanymi literami
Mama jest najważniejsza
• doskonalenie sprawności płynnego wykonywania ćwiczeń
• wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń i sprzętów w czasie zabaw na powietrzu
• wdrażanie do zdolności okazywania uczucia miłości i szacunku w stosunku do bliskich
• zacieśnianie więzi dzieci ze środowiskiem rodzinnym i społecznym
• kształtowanie umiejętności rozróżniania uczuć i nastrojów oraz łączenia ich z określonymi sytuacjami
• rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
• doskonalenie umiejętności przyporządkowywania każdej głosce odpowiadającej jej litery
• doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
Duże i małe rodziny w akcji
• kształcenie umiejętności budowania, montowania i tworzenia konstrukcji według własnych pomysłów i według podanych wzorów
• doskonalenie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania rysunków obserwowanych rzeczy, przedmiotów, postaci, figur, znaków, wzorów, układów
• kształtowanie odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach
• kształtowanie empatii
• poznanie wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina
• kształcenie określonych zachowań społecznych – panowanie nad emocjami, koncentracja, współdziałanie w grupie
• kształcenie umiejętności wykorzystania czytania w sytuacjach zadaniowych
• kształtowanie biegłości w wykorzystywaniu umiejętności matematycznych w sytuacjach typowych i nietypowych