Nasze ulubione książki

• wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka sprzyjającej nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze jego rozwoju

• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie z literaturą

• rozwijanie motywacji do czytania, oglądania i słuchania książek

• wyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania

• stwarzanie okazji do doskonalenia mowy, rozwijania pamięci, kształtowania postaw

• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter

Zawody naszych rodziców

• kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzro­kowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw rucho­wych

• budowanie szacunku do szanowania emocji własnych i innych osób

• rozwijanie świadomości wartości relacji z innymi ludźmi

• rozwijanie umiejętności oceny swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych

• doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dogodnym dla siebie zakresie, w sytuacji użytkowej

• doskonalenie umiejętności rozpoznawania modeli monet i bankno­tów oraz posługiwania się nimi w praktyce

• rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania na podstawie zagadek słownych

• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów z poznanymi literami                                                                                                                 

Mama jest najważniejsza

• doskonalenie sprawności płynnego wykonywania ćwiczeń

• wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń i sprzętów w czasie zabaw na powietrzu

• wdrażanie do zdolności okazywania uczucia miłości i szacunku w stosunku do bliskich

• zacieśnianie więzi dzieci ze środowiskiem rodzinnym i społecznym

• kształtowanie umiejętności rozróżniania uczuć i nastrojów oraz łączenia ich z określonymi sytuacjami

• rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

• doskonalenie umiejętności przyporządkowywania każdej głosce odpowiadającej jej litery

• doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych

Duże i małe rodziny w akcji

• kształcenie umiejętności budowania, montowania i tworzenia konstrukcji według własnych pomysłów i według podanych wzorów

• doskonalenie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania rysun­ków obserwowanych rzeczy, przedmiotów, postaci, figur, znaków, wzorów, układów

• kształtowanie odporności emocjonalnej koniecznej do racjonal­nego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach

• kształtowanie empatii

• poznanie wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina

• kształcenie określonych zachowań społecznych – panowanie nad emocjami, koncentracja, współdziałanie w grupie

• kształcenie umiejętności wykorzystania czytania w sytuacjach zadaniowych

• kształtowanie biegłości w wykorzystywaniu umiejętności matema­tycznych w sytuacjach typowych i nietypowych