W krainie muzyki
• doskonalenie umiejętności prawidłowego napięcia mięśni dłoni pozwalającego na wykonanie pracy manualnej
• rozwijanie umiejętności kreślenia znaków literopodobnych, symboli i nowo poznanych cyfr i liter
• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, kolorowania i pisania
• budowanie motywacji do podejmowania działań inspirowanych muzyką
• doskonalenie umiejętności różnicowania dźwięków, odtwarzania układu dźwięków na podstawie rytmu graficznego
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych instrumentów
• doskonalenie umiejętności tworzenia wyrazów z określonych liter
• kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji podanych za pomocą umownego kodu graficznego
Wśród malarzy i rzeźbiarzy
• rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do takich sfer aktywności człowieka jak muzyka, ruch i plastyka
• odczuwanie dumy i zadowolenia z tworzenia i prezentowania swojej twórczości
• kształtowanie zdolności do: analizowania spostrzeżeń wzrokowych dotyczących wybranego obiektu, dostrzegania niuansów kolorystycznych, zróżnicowanych kształtów, podejmowania próby odtworzenia kolorów, kształtów, wzorów w pracy rysunkowej, malarskiej, rzeźbie
• rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów na określony temat (tj. planowanie zabaw, zajęć, pracy, postępowanie w sytuacjach problemowych)
• doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych liter
• wdrażanie do czytania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów
• rozwijanie zdolności do zauważania subtelnych różnic między przedmiotami, kształtami, wzorami (w tym literami)
W teatrze
• doskonalenie umiejętności prawidłowego napięcia mięśni dłoni
• rozwijanie umiejętności kreślenia nowo poznanych liter
• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, kolorowania, pisania i wycinania
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką
• budowanie systemu wartości dziecka – odwagi, optymizmu, otwartości, wdrażanie do podejmowania nowych wyzwań, inicjatyw
• poszerzanie wiadomości o teatrze i spektaklach teatralnych
• nauka na pamięć wybranych fragmentów poezji i prozy
• wyrażanie ekspresji twórczej podczas organizowania festiwalu teatralnego
Mali artyści to my!
• budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką jest wartościowe i może sprawiać przyjemność, wywoływać radość oraz inne emocje
• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką
• wdrażanie do wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób podczas tworzenia spektakli i oglądania występów
• wyzwalanie zadowolenia ze swoich osiągnięć, efektów swojej pracy
• wdrażanie do pracy nad sobą, świadomego rozwijania swoich zainteresowań i umiejętności
• rozwijanie umiejętności kreślenia nowo poznanych cyfr i liter
• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter
• wdrażanie do eksperymentowania farbą podczas mieszania kolorów i ich nazywania