W krainie muzyki
• doskonalenie umiejętności prawidłowego napięcia mięśni dłoni pozwalającego na wykonanie pracy manualnej
• rozwijanie umiejętności kreślenia znaków literopodobnych, symboli i nowo poznanych cyfr i liter
• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, kolorowania i pisania
• budowanie motywacji do podejmowania działań inspirowanych muzyką
• doskonalenie umiejętności różnicowania dźwięków, odtwarzania układu dźwięków na podstawie rytmu graficznego
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych instrumentów
• doskonalenie umiejętności tworzenia wyrazów z określonych liter
• kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji podanych za pomocą umownego kodu graficznego

Wśród malarzy i rzeźbiarzy

• rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do takich sfer aktywności człowieka jak muzyka, ruch i plastyka
• odczuwanie dumy i zadowolenia z tworzenia i prezentowania swojej twórczości
• kształtowanie zdolności do: analizowania spostrzeżeń wzrokowych dotyczących wybranego obiektu, dostrzegania niuansów kolorystycznych, zróżnicowanych kształtów, podejmowania próby odtworzenia kolorów, kształtów, wzorów w pracy rysunkowej, malarskiej, rzeźbie
• rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów na określony temat (tj. planowanie zabaw, zajęć, pracy, postępowanie w sytuacjach problemowych)
• doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych liter
• wdrażanie do czytania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów
• rozwijanie zdolności do zauważania subtelnych różnic między przedmiotami, kształtami, wzorami (w tym literami)
W teatrze

• doskonalenie umiejętności prawidłowego napięcia mięśni dłoni

• rozwijanie umiejętności kreślenia nowo poznanych liter

• wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, kolorowania, pisania i wycinania

• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką

• budowanie systemu wartości dziecka – odwagi, optymizmu, otwartości, wdrażanie do podejmowania nowych wyzwań, inicjatyw

• poszerzanie wiadomości o teatrze i spektaklach teatralnych

• nauka na pamięć wybranych fragmentów poezji i prozy

• wyrażanie ekspresji twórczej podczas organizowania festiwalu teatralnego

Mali artyści to my!

• budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką jest wartościowe i może sprawiać przyjemność, wywoływać radość oraz inne emocje

• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką

• wdrażanie do wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób podczas tworzenia spektakli i oglądania występów

• wyzwalanie zadowolenia ze swoich osiągnięć, efektów swojej pracy

• wdrażanie do pracy nad sobą, świadomego rozwijania swoich zainteresowań i umiejętności

• rozwijanie umiejętności kreślenia nowo poznanych cyfr i liter

• rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter

• wdrażanie do eksperymentowania farbą podczas mieszania kolorów i ich nazywania