LISTOPAD

 

  1.  Mały człowiek, czy też duży dobrze, gdy pomocą służy
  • Stwarzanie okazji do dobrych uczynków;
  • Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności uprzejmości;
  • Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości.
  1. Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
  • Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej;
  • Budowanie prostych konstrukcji latających;
  • Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych;
  • Tworzenie instrumentów dętych z nietypowych przedmiotów;
  • Wzbogacanie czynnego słownika dzieci.
  1. Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych i dbania o zdrowie
  • Rozbudzanie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych
  • Wzbogacanie doświadczeń estetycznych i twórczych dzieci
  • Rozbudzanie intuicji geometrycznej, dostrzeganie kształtu trójkąta wśród innych figur
  1. Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
  • Pokonywanie strachu przed nieznanym i wytworami własnej wyobraźni
  • Zwrócenie uwagi na przyjemna stronę zabawy i wartości z niej płynące
  • Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
  • Usprawnianie i wzmacnianie sprawności manualnej dłoni, palców- przygotowanie do pisania
  • Wyrabianie pewności siebie w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat