Temat tygodnia: Rakietą w kosmos

  1. Dzisiaj zapraszamy Was w  „ Kosmiczną podróż”

Witajcie! Nazywam się Julka i chciałam opowiedzieć Wam niesamowitą przygodę, jaką przeżyłam. Pewnego ranka, gdy obudziłam się, zauważyłam, że na moją twarz padają promienie jasnopomarańczowego światła. Nie wiedziałam skąd się one pojawiły. Wstałam z łóżka, aby wyjrzeć przez okno. Zobaczyłam potężną rakietę i migoczące wokół niej światełka. Miała spiczasty kadłub i malutkie, okrągłe okienka. Wysyłała jaskrawe światło. Pospiesznie ubrałam się, włożyłam swoje ulubione dżinsy, sportowe buty i wygodną bluzkę i wybiegłam na podwórko. Ostrożnie stanęłam na progu rakiety. W jednej chwili otworzyły się drzwi, tak jakby zapraszała mnie do środka. Weszłam niepewnym krokiem do jej wnętrza. Były tam niezwykłe kanapy, migające ekrany komputerów, mnóstwo lampek kontrolnych. Na wieszaku wisiał kombinezon kosmonauty. Postanowiłam go włożyć. Usiadłam za sterem, pociągnęłam za drążek i z rakiety wydobył się dziwny dźwięk. Jak się okazało wystartowałam. Byłam podekscytowana. W jednym momencie znalazłam się nad ziemią. Spojrzałam przez okno. Wszystko było takie malutkie. Widok naszej planety z kosmosu zapierał dech w piersiach. Nawet nie zauważyłam jak znalazłam się pośród gwiazd. Oglądałam wirujące planety, przelatujące komety i świecące złocistym blaskiem gwiazdy. Nagle na horyzoncie pojawiła się przepiękna, pełna blasku, czerwona planeta. To na pewno Mars! Postanowiłam tam wylądować.

      Kiedy wysiadłam z rakiety powitał mnie niewielki, zielony stworek o dużych oczach i antenkach na głowach. Przedstawił się jako Ufuś i zaprosił mnie do zwiedzenia swojej planety. Byłam zaskoczona, że mają tak rozwiniętą cywilizację. Zaskoczył mnie, a jednocześnie zachwycił sposób podróżowania kosmitów. Ich maleńkie, okrągłe i lśniące pojazdy cichutko pomykały z ogromną prędkością. Wsiadłam do jednego z nich i w ułamku sekundy przeniosłam się w stronę najjaśniejszego punktu planety. Znajdowało się tam laboratorium, z którego ufoludki obserwowały kosmos. Poprosiłam, aby skierowali teleskop w stronę Ziemi. Zdziwiłam się, gdy na ekranie zobaczyłam swój dom i zatroskaną mamę spoglądającą w niebo. Zrozumiałam, że mama tęskni za mną i pora już wracać. Szybko pożegnałam się z nowymi przyjaciółmi, wsiadłam do swojej rakiety i pomknęłam w kierunku Ziemi. To była niezapomniana przygoda. O wszystkim opowiedziałam mamie, jednak nie uwierzyła mi. Stwierdziła, że mam bujną wyobraźnię i powinnam zacząć pisać opowiadania. Posłuchałam jej rady. Opisałam swoją podróż, opowiadanie bardzo wszystkim się podobało.

Na pewno wyślę je również swoim przyjaciołom w kosmosie. 

 

  1. Co przydarzyło się dziewczynce?

      Rozmowa na temat treści opowiadania  

 – Jak na imię miała bohaterka opowiadania?

– Co obudziło Julkę pewnego ranka?

– Co zobaczyła Julka za oknem?

– Co znajdowało się w rakiecie?

– Co włożyła Julka zanim wystartowała rakietą?

– W jaki sposób Julka uruchomiła rakietę?

– Co zobaczyła Julka przez okno rakiety po wystartowaniu?

– Jak wyglądała planeta, na której wylądowała Julka?

– Kogo spotkała po wylądowaniu?

– Jak miał na imię kosmita?

– Gdzie zabrał Julkę kosmita?

– Co zobaczyła Juka przez teleskop?

– Dlaczego dziewczynka postanowiła wrócić na Ziemię?

– Jak zareagowała mama, kiedy Julka opowiedziała jej o swojej przygodzie?

  1. Zabawa ruchowa: Lot kosmicznym statkiem :

    a) odliczają głośno : 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, start
    b) klaszczą w ręce, początkowo wolno, potem szybko
    c) uderzają szybko rękoma o uda z jednoczesnym tupaniem nogami
    d) syczą „Zzzzz…” naśladując lot rakiety
    e) z okrzykiem „Hurra” wznoszą ramiona w górę
    f) szybko opuszczają ramiona w dół z jednoczesnym krótkim okrzykiem „Bęc” na znak wylądowania.

  2.  Zaśpiewajcie  piosenkę "Zielone Ufoludki"   https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI

Proszę posłuchajcie i nauczcie się refrenu:

Zielone włosy, zielone butki, całe zielone są ufoludki

  1. RAKIETY I UFOLUDKI

Zapraszam dzieci do wykonania zadania plastyczno-technicznego.

RAKIETY I UFOLUDKI – można wybrać jedną lub wykonać obie rzeczy.

Podstawą do wykonania ufoludka i rakiety będą plastikowa butelka, rolka po papierze lub pudełka oraz papier kolorowy lub farby,  klej, nożyczki oraz inne materiały, które znajdziemy w domu (plastikowe oczka, druciki kreatywne, piórka, plastelina, folia aluminiowa, itp.).

PONIŻEJ PRZYKŁADY :

ŹRÓDŁO obrazu: chrome-effect.eu;  bystredziecko.pl

źródło obrazów: http://chatka-skrzatka.przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/relacje,poznajemy-kosmos-zajecia-grupa-0-poranna,36578?photo=5

https://zszywka.pl/p/ufoludek-11314476.html

Życzymy udanej zabawy Beata K. , Halina W.