Zajęcia Rewalidacyjne 04.05.2020 – 08.05.2020r.

 

Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz chwytu szczypcowego.


 

Usprawnianie koordynacji oko – ręka oraz siły palców (chwytu szczypcowego w celu prawidłowego utrzymywania narzędzia pisarskiego).

Stymulowanie sprawności analizatorów wzrokowego i słuchowego oraz grafomotoryki.

Edukacja przez ruch – zabawa rytmiczna z białą kartką przy muzyce. „Czary mary – czyli jak powstają kolory”. Mieszanie kolorów w celu uzyskania nowych.

Rysowanie oburącz po śladzie liścia na białej tablicy z jednoczesnym powtarzaniem rymowanki.

Pada, pada deszcz…” – nabieranie zabarwionej wody przez pipetkę i skraplanie jej na kuleczki z waty.

 

Stymulowanie funkcji poznawczych

 

I. Układanie obrazka

1.Wyjęcie przez dziecko z pudełka części obrazka.

2. Ułożenie obrazka z kilku części na kartce a4.

3. Rozmowa na temat tego, co przedstawia obrazek.

  • Kto to?

  • Jakiego koloru są ufoludki?

  • Jak wyglądają?

  • Ile ich jest?

  • Czy są wesołe, czy smutne?

4. Samodzielne naklejenie obrazka na kartkę.

II. Liczymy

1. Wyjęcie z koperty postaci ufoludków.

2. Ułożenie postaci obok siebie.

3. Kolorowanie postaci według instrukcji nauczyciela.

4. Układanie konkretnych ufoludków z uwagi na kolor do wyznaczonych rakiet.

5. Przeliczanie ile ufoludków jest w rakiecie niebieskiej, a ile w czerwonej, gdzie jest więcej, a gdzie mniej, wybranie odpowiednich kartoników z cyframi i ułożenie ich przy odpowiedniej rakiecie.

III. Praca plastyczna

1. Rysowanie i kolorowanie pastelami swojego ufoludka.

Doklejenie brakujących oczu.

 

Ćwiczenia stymulujące pracę mózgu


 

Zgadnij, co rysuję?

 

Rysujemy na plecach dziecka figury geometryczne, litery, kształty.

Dziecko ma za zadanie odgadnąć co zostało narysowane..

 

Zabawy wprowadzające sekwencje, np.

  • głuchy telefon (dziecko ma dokładnie powtórzyć zdanie, które usłyszało)

  • powtórz numer telefonu (zaczynamy od 3,4 cyfr – dziecko ma je powtórzyć)

  • jedziemy na wycieczkę: zabawę zaczynamy mówiąc „ jedziemy na wycieczkę i zabieramy…”.

  • wymyślamy i wymieniamy na zmianę z dzieckiem rzeczy, jakie zabieramy na wycieczkę

powtarzając przy tym już te wcześniej wymienione, np.

mama: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak”

dziecko: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak i namiot”

mama: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak, namiot i piłkę”

dziecko: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak, namiot, piłkę i koc” itd.


 

Usprawnianie percepcji słuchowej

 

Różnicowanie dźwięków:

Dziecko zamyka oczy lub odwraca się, a druga osoba uderza w jakiś przedmiot (np. garnek, pokrywka, patelnia) lub wystukuje krótki rytm – należy zgadnąć, co jest źródłem dźwięku;

 

Odtwarzanie rytmu.

Klaszczemy lub stukamy; dziecko różnicuje siłę uderzeń, a następnie je zapisuje (mocne uderzenie można np. zapisać jako „a”, a słabsze jako „o” lub w innej formie +, —

 

np.: głośny, cichy, cichy – głośny, cichy, cichy, (…),
cichy, głośny, głośny – cichy, głośny, głośny, (…),
cichy, cichy, głośny, głośny – cichy, cichy, głośny, głośny,

 

Katarzyna A./Beata K.